söndag 21 april 2013

En vårkvälls bildkavalkad

 Två dagars bloggtystnad, jag vet.. men så blir det emellanåt. Jag har befunnit mig utomhus större delen av tiden och jag misstänker lite att även ni har gjort det.. Igår samlades vi ett gäng hemma hos Diana, som har den finaste lilla stugan, med den mysigaste trädgården. Utsikt över åkrar, en bäck precis utanför trädgården och den tystnad man bara kan höra när man är ute på landet.
 Jag vet.. visst är det hela sjukt helylle. Att gosa bebis, spela ping pong, vuxna män som blåser såpbubblor.. Med majskolvar på grillen och sangria i glaset kan man nog säga att jag var helnöjd.

 En kväll av vinprovning, pinsamma bekännelser, lite smått urartade diskussioner kring ordet 'hen', mys under plädar, mycket skratt och härligt sällskap. Det blev kallt som attan framåt kvällen.. men det var verkligen väl värt att sitta ute ändå. 

Det är ju vår nu.. så det hör helt enkelt till.


3 kommentarer:

  1. Underbart!

    Ja, det hör till att man ska frysa lite ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh vilka underbara bilder! Har inte grillat något i år än, men kanske blir till helgen, vore mysigt :)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ut! Vi ska fixa till en grillkväll med alla som hjälper till att måla huset i sommar! :-)
    Jag googlade på "dukning i trädgården" och hittade din blogg, lägger genast till i favoriterna.

    Vad fin du blev i håret!

    /Cissi

    SvaraRadera