lördag 27 april 2013

Soliga kvällar och dagens halvmaraton

 I torsdags när jag kommit hem efter en lång (men dock väldigt trevlig) dag på jobbet kände jag inte alls för att laga mat.. Det första jag säger till sambon när jag kommer in genom dörren är att föreslå sushi eller nåt för jag ooorkar iiiiinte laga mat.. Så lösningen på det dilemmat var att sticka till Kajutan med familjen Åkesson och dricka rosévin i solen på uteserveringen. Vi hann sitta i solen säkert en hel kvart innan solen gick i moln och kylan tog tag i oss.. men den kvarten var väldigt trevlig om inget annat, och gav ett fint ljus för kameran :)
En liten baby Jack somnade i min famn framåt kvällen. Så mysigt att man dör lite.
Så istället hamnade vi inomhus, jag gjorde det jag gör bäst och åt ost. Chevréost är bland det bästa jag vet.. och så en hel makrill i folie med smörsås som smälte i munnen och var så god att jag inte pratade med mitt sällskap i en stund.. maten fick mätta mun och jag var uppslukad av den. Så det är väl morgonens rekommendation, sol och god mat på Kajutan, prova det :)

Idag bär det av till sydligare breddgrader. Närmre bestämt Trelleborg, där sambon ska springa ett halvmaraton med min storebror (!) (och hell no, jag ska inte springa..), och jag ska leka hejaklack och actionfotograf i trevligt sällskap.

Så jag finns på instagram (@inredningskaos) under dagen om ni undrar hur det går för dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar