måndag 22 april 2013

Jag spanar efter blondiner

 Imorgon efter jobbet bär det av till Böddi för att bli vårfin i håret.. och självklart måste jag bombadera mitt pinterestkonto med bilder på blondiner och snygga luggar. Inte för att urvalet gör mig klokare på hur jag vill ha det.. den biten bestäms nog först när jag sitter i heta stolen och jag får höra Böddis åsikt.. den litar jag på.
Som vanligt är det blondiner jag kollar på. Jag har haft alla hårfärger; rött, brunt, svart, rosa (ljuva tonårsrevolt.. faktiskt en grymt cool färg) och en ful orange nyans (efter ett misslyckat hemmablonderingsförsök..) men det som jag alltid känt mig mest hemma i, och det som passar min hy bäst är just det blonda. 
Så nu funderar jag på platinablont, lite ombreeffekt (som alla pinterestbilderna heter.. iaf som de två sista när det är en färg som liksom tonas ut i en annan.. tjusigt), eller några andra slingor som får det lite livat och fint.. Svåra svåra beslut är det iaf.
Alla bilder är lite fult knyckta ifrån min egen Pinterestmapp Fashionista.
 Dessa klippningar och luggar gillar jag. Ramar in ansiktet fint. Hade gärna velat ha lite självfall eller lockar.. mitt hår är dock av den sorten som knappt behövs plattas.. 

Men men. Jag återkommer med ett resultat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar