lördag 21 juli 2012

Badrumstankarna

 Jag är ju lite överallt i huset och fixar, vilket kanske inte är att rekommendera egentligen men det passar mig just nu eftersom jag alltid har något att göra. Helt enkelt så har jag en liten prioriteringslista i mitt huvud. Överst på listan är badrummet, när färg och spackel torkar där inne och jag måste vänta sexton timmar innan jag kan fortsätta beger jag mig in på gästtoaletten och fixar där istället. När jag även måste invänta torkning där går jag in i snickarboden och slipar köksluckor.. Alltså är jag produktiv med min tid, ingen vila här inte :)


Bilder: eget kollage med bilder härifrån
Badrummet och gästtoaletten har fått sin första strykning med färg. När det var klart började min hjärna genast jobba på högvarv med att inreda rummen.. Bilder dök upp i mitt huvud och jag blev inspirerad till att ha konst på väggarna där. Det känns ju som en riktigt bra idé! För det första så döljer vi eventuella skavanker som väggarna ändå kommer ha (eftersom vi bara gör en budgetrenovering nu så är resultatet kanske inte top noch när man granskar det noga..) och för det andra är det väl trevligt att ha något att titta på när man ändå måste sitta där inne :)

1 kommentar:

  1. Så roligt att följa dig och husrenoveringen. Vi har nämligen också köpt hus som vi snart ska flytta in i. Jag är lite nyfiken på om ni målar på våtrumstapet i badrummet? Hur blir resultatet? Jag är lite sugen på att göra det i vårt hus men är osäker på om det blir bra/snyggt.. Ha en bra dag!

    SvaraRadera