lördag 7 juli 2012

Lördagsbravader

Detaljbild från frukostbalkongen
Det är underbart med lördagar. Jag brukar vakna av mig själv vid niotiden och så kan jag sitta i några timmar med att dricka kaffe, se på nyhetsmorgon och läsa lite bloggar. Nu är jag på den sista skvätten kaffe och jag har satt igång ett inspelat avsnitt av Sommar med Ernst, inte den nya säsongen utan någon gammal (råkade spela in fel, men det var en säsong jag aldrig sett så det var ett positivt misstag!) och hoppas på att kunna inspireras lite inför tisdagens husbravader.

Dagen bjuder på en tur till stan. Tre små knattar som inte riktigt är knattar längre ska firas i dagarna och behöver lite presenter. Jag ska nog även in om La Lujo som jag är lite nyfiken på, en Isländska som öppnat butik med märkes skor och väskor. Dels vill jag träffa isländskan, och jag vill verkligen stryka med handen över skinnet på en jättedyr Mikael Kors väska och försöka föreställa mig vad jag ska göra för att kunna rättfärdiga ett inköp.. (en verklighet som nog är lite långt borta för tillfället då målarfärg och hantverkare kommer vara överst på prioriteringslistan..).

Kameran hänger med, så jag återkommer i eftermiddag. Ska försöka komma över min lite generade natur också då det känns lite märkligt ibland att stå med systemkameran och fota överallt.. men men, är man dedikerad bloggare så är man :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar