måndag 30 juli 2012

Ett golv i gråskala

Idag blev det blåa gamla golvet grått istället. Efter att jag kämpat i säkert en halvtimme med att öppna färgburken.. hallå ja vem uppfann den smarta idén att ha en burk som måste öppnas med hammare och spackelspade och inte ha en fin bild på förpackningen som förklarar hur man gör.. tacka vet jag google som räddade mig från att kasta ut burken genom fönstret av ren frustration.. 

Men ja, det blev grått i alla fall, jag har stått och halvt balanserat på ett ben och lutat mig på element för att komma åt i alla skrymslen och samtidigt få plats själv. Det gick ju hur bra som helst också, en strykning till kommer nog behövas imorgon. 

Jag inledde ju dagen med att tala om lärdomar och idag kan det få knyta ihop säcken också, så idag har jag lärt mig att:
  1. Jag inte orkar montera ihop en maskinssåg och arbetsbänk för att kapa en decimeter på två hyllplan..
  2. Av vattenpersonen som kom idag fick jag lära mig att vi behöver ringa en rörmokare och ge honom lite pengar..
  3. Jag är hyfsat vig när det gäller att krypa in i små skrymslen, som till exempel bakom toalettstolen. 
  4. Penseltvätt är bra att ha när man tydligen har färg som inte är vattenlöslig..
Imorgon ska jag ta med mig fogsvansen och såga hyllor, måla golvet igen samt måla hyllorna och allehanda tillbehör. Det blir en bra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar