tisdag 10 juli 2012

Drömtydning

Små små Agnestår
Nu på morgonkvisten hände det massor i mitt huvud. Till en början så skulle jag och sambon till banken (som vi ska på riktigt sen) men lyckades inte riktigt komma iväg utan när vi var en timme sena var vi fortfarande i lägenheten och dividerade om att vi måste gå! Jag var stressad som aldrig förr och skämdes som en tok över att vara så sen, sambon tog det med en klackspark och var förvånansvärt lugn över det hela.. 

Om vi kom fram till banken eller inte det förtäljer inte historien, för snart befann vi oss i vår nya trädgård som var helt otroligt mycket större än vad den egentligen är, snarare en slottsträdgård utrustad som ett nöjesfält eller en riktigt fin lekplats. Vid detta tillfället var vi nog andra människor också, trots att vi var oss själva.. ni vet så som det blir ibland.. Nu fick vi då ett annat huvudbry då vi tydligen skulle adoptera ett barn, men när vi skulle hämta barnet så fick vi istället marmelad. Tydligen så skulle vi äta marmeladen och så skulle den förvandlas till ett barn.. Jag åt lite av marmeladen men var väldigt skeptisk till det hela och klagade, till slut så fick vi (eller de som vi var då..) ett riktigt barn.

Sen vaknade jag.

2 kommentarer:

  1. Haha! Tänk så tokigt det kan bli i drömmarnas värld! Såna där invecklade grejer drömmer jag också ofta. Förresten, drömmer du i färg? Jag gör ju det och trodde att alla andra gör det också. Men min kollega berättade för mig häromdan att dom allra flesta drömmer i svartvitt tydligen. Jag hade ingen aning om det. Det låter ju märkligt tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Haha! Marmelad och barn... ja, det finns kanske något samband där! :-)

    SvaraRadera