lördag 14 juli 2012

En skiss, en grill och en hantverkare

Ett försök att få ned köksplaneringen på bild. Inte en rak vinkel på bilden men ni ser ungefär hur jag tänkt. Färgen är inte helt bestämd ännu då jag pendlar lite mellan blått och grått, men det bestämmer jag när det börjar bli dags att måla.
Då var det ny morgon, en ny dag full av renoveringsmöjligheter. Idag har jag satt som mål att få ner alla de blommiga tapeterna i köket, och förhoppningsvis har jag nytta av ångmaskinen som jag fick låna av kära syster yster igår. Jag hoppas även att dagen bjuder på den första grillningen. Att grilla korv känns som ett ekonomiskt sätt att få i sig mat nu så kan vi stoppa in alla pengar i renoveringshålen, för det finns en hel del hål där :)

Vi ska göra det allra mesta själva nu när vi budgetrenoverar. Men att bredspackla, slipa och måla tak är något som vi vill överlämna till proffsen då vi vill ha det bra gjort, så om ni känner till någon bra och pålitlig målerifirma som finns i Malmötrakten så tveka inte att tipsa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar