onsdag 19 december 2012

All I want for christmas is you... och...

 Ifall det skulle råka sitta någon och förbryllat klia sig i håret och undra vad jag vill ha i julklapp så har jag först nu egentligen kommit på lite grejer jag vill ha.

Min cykelkort är trasig. Hela underredet har rostat så botten av korgen sitter inte riktigt fast (någonstans faktiskt) i väggarna, och så har det varit länge nu. Där är någon annan mojäng som håller botten på plats så trots att den snart förfaller så har den fungerat hittills. Fast nu börjar hålen bli så stora att mitt cykellås faller ur.. och ja, det kan ju alltid bli bättre. Om korgen är i en fin färg och med lite mer flärd än den på bilden så kan man tjäna pluspoäng (dessa kan senare lösas in mot en kram). Bilden hittade jag på Biltema.

Washitejp! En sån där grej som jag tänkt köpa länge men aldrig gjort för att så fort jag slutar sukta efter rullarna på nätet så försvinner de från min hjärna också.. bara för att återvända när jag hittar mer inspiration här. Tejpen ska nog finnas på Panduro, bilden nedan är lånad från Darling things. Vad gäller färger och mönster finns det en uppsjö att välja mellan, så kör gärna lite safe; vitt, svart, brunt, grått, beige och om ni vill vara riktigt vågade kan ni köra på grafiska mönster eller pasteller också (snart är det ju vår..). Men alltås, inga neongröna eller cericerosa historier tack.
 Jag har fått lite dille på skjortor. Och så har jag ju i ganska många år(tionden?) haft dille på shopping i alla dess former. Så antingen snygga skjortor eller presentkort där skjortorna finns. Dessa ovan finns på (från vänster) HM och Gina Tricot (två sista).

I övrigt blir jag glad av en kram, trevligt sällskap, god mat, kramar från gosiga syskonbarn och lite glögg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar