tisdag 25 december 2012

En god kväll

Laufabrauð, jättegott bröd som alltid finns med på det isländska julbordet.
 Ja vad ska man säga. En god kväll, med härlig familj, en tomte som galant delade ut paket, en liten lillasyster som bearbetade tomtens besök resten av kvällen genom att prata om "Toomtaaa" och visa hur man sträcker ut händerna, tar emot paket och säger "Taaack". God mat, isländskt godis som tar mig tillbaka till barndomen, årgångsglögg med en isbit i, paketöppnande och sällskapsspelande. 

Det var min jul i Trelleborg det. Sedan tog jag mig till Malmö och firade lite där också, med lite mer sällskapsspel och nattamat. Nu ska jag äta resterna av nattamaten som vi fick med oss hem och gotta mig lite i julklapparna jag fick.

Hoppas innerligt att era juldagar är underbara.


1 kommentar: