tisdag 4 december 2012

julgranskulor på display

Bild: Härifrån
Utöver en stjärna och lite adventsljus så är det sparsmakat med juldekorationerna hemma ännu. Jag har den finaste stjärnan kvar att hänga upp och så har jag en hel del julpynt att titta igenom och se om jag överhuvudtaget vill använda det, eller om huset behöver en lite ny stil än vad lägenheten hade.

Något som alltid brukar funka är att som på bilden ovan lägga vackra julgranskulor på ett fint silverfat. Ett bra sätt att få julkänsla även utan julgran.

Hur ser julen ut hos er?

3 kommentarer:

  1. Min jul är vit, silvrig och grön, förutom i köket, där Cult Designs tomtar får hålla hus. Jag har även gamla kulor liggande så, men under kupor.

    SvaraRadera
  2. Jag har det ganska sparsmakat. Än är det bara adventsljusstakar och stjärnor i fönstren. Kulor och annan dekoration kommer inte upp förrän veckan före jul. Ibland har vi gran, en vit plastgran med små små ledljus och bara röda kulor. Vi får se om den kommer upp i år. Ibland köper vi en bords-en för doftens skull, men låter den vara odekorerad. Den får stå i en fin kruka bara.

    SvaraRadera
  3. Här går julen i rött, grönt och guld....
    Men har nog inte så mycket pynt, mest ljus och något blomsterarr. Endast ett par tomtar och inte så mycket mer...
    Å Julgran förstås, men den får inte komma in förrens dan före julafton!

    SvaraRadera