måndag 10 december 2012

Julte och glassbåt till nobelmiddagen

 Fick en lite oväntad försändelse från Apoteket häromdagen, nämligen med sånt som kan förtäras (som inte var medicin alltså.. ). Senap, kaffe, te och saffran fanns med i paketet och jag vill gärna visa er allt i den mån jag hinner fota, smaka och baka :) 

Ikväll när jag ganska frusen sitter och tittar på nobelmiddagen passar det onekeligen bra med lite te. Sambon och jag är periodvis stordrickare av te, speciellt nu när snön yr omkring och våra golv är så kalla.. 

Apotekets ekologiska roobios luktar apelsin och smakar jul. Svårt att förklara, men jag tror att kryddnejlikan har en finger med i spelet. Fantastiskt gott tycker i alla fall både jag och sambon. 

Kvällens roligaste syn för mig var nog nu när glassbilen spelade sin melodi utanför huset och sambon rusade ut i hallen, på med jackan och de första bästa skorna och for ut i snöovädret i jakt efter glass :) Därför blev det även glassbåt till nobelmiddag (eller kanske nobelefterrätt..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar