söndag 9 december 2012

Den ljuvaste av dofter

Jag vill fylla hela huset med hyacinter. De vita passar bäst hemma hos mig, men jag funderar på att köpa några lila och gömma dem lite överallt, eftersom de luktar mest. Det är få saker jag gillar så mycket som att mötas av den juliga doften så fort jag öppnar dörren.

Idag är det andra advent, och vet ni.. jag har varken tänt det första eller andra ljuset.. inte ens tagit fram ljusstaken.. kanske är dags att öppna flyttkartongen med julpynt och få lite ordning på torpet.
men först ska jag nog bre lite blåmögelost på en hemmabakad pepparkaka, ta en klunk glögg och njuta av söndagen :)

1 kommentar:

  1. Samma här... och man ska dessutom vara inredningsbloggare. Katastrof haha :)
    Jag ska också dyka ner i jullådorna i veckan har jag tänkt.
    Kram kram!

    SvaraRadera