söndag 23 december 2012

Färdigklappat

Fabrikens tema denna vecka var just paketinslagning, kika in där för att se fler fina paket att inspireras av!
 Gårdagen spenderades med att bli klar med alla julklappar. Vi begav oss till Emporia strax efter att de öppnat (med förhoppningen om att ingen annan haft samma tanke så vi slapp köa.. nja) och det var egentligen första gången som jag fick strosat runt ordentligt där inne och shoppat lite. Alla mina klappar blev färdigköpta, och även presentpapper, snören och fina etiketter som jag hittade på panduro. Jätteskönt att ha det klart! På Emporia fick vi även se lite spex när bland andra snövit och några dvärgar, stålmannen, några pepparkaksgubbar, en storm trooper och självaste Darth vader brast ut i dans lite varstans på köpcentret. En kombination av personligheter som jag tyckte var ganska spännande, faktiskt :) (bild finns på min instagram: @inredningskaos).

 Dagen idag ska jag nog ägna åt storstäd. Faktiskt helt utan reservationer eller suckar då jag gärna vill städa! Knasigt jag vet, men det är något med julen (och våren också..) som triggar igång mina städnerver.. och tur är det väl att de överhuvudtaget blir triggade emellanåt, hade gott kunnat ske lite oftare egentligen :)

 Så får det även bli lite tid för att ta hand om mig själv. Huden ska smörjas, håret ska få inpackas, godis ska ätas (fick jättemycket choklad i present från föräldrar på jobbet i och med att det var min sista arbetsdag igår), snustorra händer ska smörjas och naglar målas. Det är väl min version av ett julbad antar jag :)

1 kommentar: