måndag 31 december 2012

Året som gått

Jag gillar det som många gör nu, sammanfattar sitt år i ett blogginlägg. Det är bra att se tillbaka på vad som skett, hur mycket man lärt sig och hur mycket man vuxit. Så här kommer min lilla årskrönika, ska försöka hålla mig kortfattad.

Januari: Vilken biff! Jag var ju minsann i lite form här, gymmade på en söndag och allt. Jag gick i hustankar, lagade nyttigt, gjorde äpplechips, skrev inlägg nummer 1000(!), försökte mig på att rädda några förfrusna kaktusar och funderade kring hur bloggen skulle utvecklas under det nya året. 

Februari: Jag försökte mig på ett köpstopp och sa att jag skulle pyssla mer och utnyttja hemmets resurser istället för att shoppa.. Så jag sydde en ful kudde, renoverade kaminen, hängde upp hemmagjorda tavlor, målade en bräda (till vilken nytta kan man fråga sig..?) och fick lite utlopp för min allergi mot snirkliga texter på latin. Frossade på semlor gjorde jag också, härligheter! Här beställde jag även mina första körlektioner.

Mars: Jag fastnade i pinterestträsket, och där är jag kvar än. Jag var med i Leva & bo och glömde nästan själv att köpa tidningen.. Köpstoppet skrotas efter nästan två månader! Det går inte med köpstopp när en homestagingfirma säljer ut sitt lager precis där jag bor.. 

iiih fiskarna nafsar!
April: Bloggen börjar bli mer livsstilsinriktad och med mer egna bilder. Vi köpte hus! (Heja vad många vuxenpoäng vi plockade där!) Direkt efter husköpet åker vi omtumlade till Thailand i två veckor och överraskar några vänner.

Maj: Vi packar ner hemmet och färdigställer småsaker i lägenheten som aldrig blivit klara (lister och sånt såklart..). Vi går på dop för finaste Agnes, och så kom sommaren till Malmö. Lägenheten blir fotad och läggs ut till försäljning.

Juni: Jag tjatar ihjäl bloggen om husinspiration, och längtar ihjäl mig tills det är dags att flytta. Lägenheten visas på Desire to inspire och bloggnörden i mig svimmar lite av lycka. Jag äter kopiösa mängder jordgubbar, får en ilsken ögoninflammation och ser väldigt rolig ut och har solbrillor så fort jag lämnar lägenheten trots att solen gått ned. Sambon och jag firar vår nioårsdag med att gå på spa och ha det bra.

Juli: Vi får nycklarna till huset och börjar direkt att riva tapeter i kök och vardagsrum. Mitt huvud exploderar nästan av inrednings och renoveringsidéer. Jag målar golvet på gästtoaletten och allt börjar komma igång så smått. Vi pausar lite när det blir fint väder och koncentrerar oss på att vara lediga istället för att renovera. Huset kommer ändå stå kvar, men vi behöver vila på semestern.

 Augusti: Jag träffar nya vänner via bloggen vilket var så märkligt och härligt på samma gång. Jag fyller år och ordnar en väldigt spontan födelsedagsfest och bjuder i stort sett alla jag känner på fejjan eftersom det var så kort framförhållning. Som tur är blev uppslutningen precis lagom och alla fick plats i lägenheten! Sambon ger mig ett par kalasfina Michael Kors skor i födelsedagspresent och ordnar sen kräftor och vin till middag, han vet precis hur jag vill ha det :) Jag klippte lugg, besökte stockholm för första gången för ett hemligt möte med Apoteket, gick på Formex för första gången där jag träffade Ernst! Lägenheten blir äntligen såld!

September: Jag börjar månaden med att träffa underbara Clara på en föreläsning hon håller på biblioteket. Får konstruktiv kritik på facebook om att jag ser ut som en kåt Gunilla Persson på min nya header (som byttes ut, snabbt!) :) Jag åkte partytåg till Emmas bloggdag i Helsingborg och träffade ännu fler bloggare som jag umgåtts med flera gånger sen dess, underbart att träffa nya likasinnade i vuxen ålder! Vi flyttar till huset och får lite härlig oordning på tillvaron.

Oktober: Mest packa upp och försöka få ordning på vardagen.

November: Våra träd huggs ned och beslutet att vänta med gästtoalettens renovering vi väljer att gräva upp trädgården och byta ut avloppsrören istället. Jag målar kökets fula kakel vitt, planerar sambons stora födelsedagsfest och dricker årets första glögg. Sambons stora 30 års kalas går av stapeln och blev jättebra med catering och mustaschtema. Jag avslöjar att jag ska byta jobb efter nyår.
December: Den första snön kommer lagom till första advent! De börjar gräva upp trädgården och byta rören, jag får veta att jag är immun mot vinterkräksjukan (heja apotekets självtester!), gnäller över huskyla och börjar julpynta för första gången i lustiga huset. Jag har min sista arbetsdag på min första arbetsplats, firar jul och nu är vi här, på nyårsafton.

Nästa år blir bra, det känner jag på mig!

1 kommentar:

  1. Vilket underbart årsbokslut. Jag fick några goda skratt. Ha det fint! Stor kram

    SvaraRadera