tisdag 11 december 2012

Hemmagjord julstjärna

 Denna morgon sitter jag och myser med julkaffe från apoteket i skenet av min hemmagjorda julstjärna á la Ernst som jag knåpade ihop i helgen. Det börjar bli lite juligt här hemma nu. Det enda som jag verkligen saknar är advensljusstaken som absolut ska komma fram innan tredje advent :)


Nu sitter jag framför nyhetsmorgon och förbereder mig för att prova ta bussen till jobbet för första gången ifrån huset. Cykeln får vila idag, liksom jag.. :) Det går nog fortfarande att cykla om man är försiktig, men det känns lite mer lockande att sätta sig på en buss, vila och pilla lite på ajfånen.. ren lättja alltså :)


3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är. Jätte fin stjärna. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg! Vart köpte du din ljusslinga? Jag har också gjort en egen stjärna i ståltråd, men har inte fått upp den... hittar ju ingen bra ljusslinga ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade den på rusta för 129 kr, som hittat! Jag köpte två :)

      Radera