tisdag 18 december 2012

Låna några rosa verktyg

 Häromdagen fick jag hem ett brev med lite information om företaget Toolpool, som är som en bilpool fast för verktyg. Vem som helst kan alltså låna verktyg av dem helt gratis, vilket är så himla bra om man hemmafixar lite men inte är sugen på att köpa en egen slagborr eller excenterslip för många många pengar.

Och som ett litet plus i kanten är alla verktyg rosa. Först förstod jag inte alls varför, men de är ju nog ensamma på marknaden med att ha rosa verktyg så man vet vart de kommer ifrån.. och lite extra kitsch i vardagen är väl aldrig fel :)

 Som en liten gåva i mitt brev fick jag grejen på bilden ovan. En klämma med magnet, sjukt praktiskt för att hålla recepten på plats, så den tackar jag för :) Men trots att gåvan var trevlig så är det inte därför jag tipsar, utan jag tipsar er helt enkelt för att detta är ju en väldigt bra idé för att uppmuntra alla hemmafixare, nu kan man inte hindras av att inte ha verktygen på plats.

 Så låna på, och sluta aldrig hemmafixa!

1 kommentar: