onsdag 5 december 2012

Känslan av immunitet

Som ni kanske redan vet är jag med i apotekets bloggpanel, och får där testa både det ena och det andra. De saker som jag känner passar in här på bloggen skriver jag om, ni kommer till exempel snart få lite information både om deras nagelvård och handcremer (sjukt bra för huden nu i kylan!) och till och med deras julsenap och saffran (som jag inte hade en endaste aning om att de hade..!). 

Egentligen hade jag inte tänkt skriva om självtesterna, visste inte riktigt hur jag skulle vinkla in det i denna inrednings/renoverings/livsstils/vaddetnuärförslags-blogg. Men om inget annat så kan jag ju testa dem och ge feedback till Apoteket via mail i alla fall, så jag testade.. och nu måste jag bara skriva och berätta.. 

Jag är immun mot vinterkräksjukan. 
IMMUN!

Förstår ni hur bra det känns!? Jag funderar på om det inte förtjänar en plats på mitt CV. Jag jobbar ju trots allt på förskola :)

Heja apoteket som gör det så enkelt att få veta detta. Proceduren var så enkel, bara svabba insidan av kinden med en bomullstops (som på CSI ni vet..), skicka den i paketet och logga in några dagar senare med en speciell kod så får ni svaret på skärmen.

6 kommentarer:

  1. Grattis! :-) Jag visste inte att det fanns sådana självtest, men det kan ju vara bra för dig och andra som jobbar med småttingar med massor av bassilusker.

    SvaraRadera
  2. Grattis. Men va roligt att det finns ett test. Tror vi på det? Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut! Jag har alltid bara trott att jag haft ett bra immunförsvar som alltid lyckats undkomma vinterkräksjukan, men tydligen har jag riktigt bra gener helt enkelt, resistenta gener :)

      /iris

      Radera
  3. yey! Hade suttit fint. Möttes av en buffe av sjukdomar och åkommor att välja av när jag lämnade My igår...

    SvaraRadera
  4. Jag visste inte att man kunde vara immun mot vinterkräksjukan. Och inte heller att det fanns tester att ta. Bra att veta!

    Tack för din kommentar på min blogg! :)

    /Anne

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅh jag har feta spyfobin, om jag hade varit immun hade mitt liv blivit så mycket enklare :(

    Vet inte alls om det här är något som intresserar dig men det är värt ett försök. Jag är flickvän till David som var aktuell i media i våras (tv4,aftonbladet osv) och håller nu på med en insamling så att han kan få träffa sin riktiga mamma för första gången på snart 21 år.

    Det spelar ingen roll om du bara vill skänka 1 krona eller 10, allting gör skillnad. Om hela stockholm skulle kunna avge 1 krona vore han redan påväg nu. Vore iallafall supergulligt om du vill hjälpa till att ge min pojkvän världens finaste julklapp.

    http://eemmaaj.blogg.se/2012/december/skank-en-gava.html#comment

    Där finner du länken till inlägget med mer information och även kontaktuppgifter.

    Kram Emma

    SvaraRadera