onsdag 12 september 2012

Årets Yuzu?

Häromdagen fick jag faktiskt en känsla av att jag såg fram emot julen. Det var bara i någon sekund eller så, men just julmusik, alla kakor, doften av hyacint och gran.. få saker slår det. Så det var ju passande att Blossa i samma veva annonserade årets glöggsmak som är Yuzu (öh?) och ingefära. Ska tydligen smaka mest av den dära Yuzun, så jag kommer nog inte sitta och nicka igenkännande när jag tar den första klunken.. men klunkas ska det göras oavsett :) Jag brukar alltid köpa några flaskor, både till oss och så är det en bra present. Detta året är jag även väldigt förtjust i flaskan, så den kanske får leva kvar som en ljusstake eller något :)

Det finns alltid en risk att flaskorna tar slut, så om man vill vara säker på att få tag på glöggen kan man alltid boka glöggen på Blossas hemsida (eller inte alltid egentligen, utan från och med på fredag kan ni boka).

3 kommentarer:

  1. Om jag inte har helt fel tror bestämt att yuzu är någon slags citrusfrukt (?) Det tillsammans med ingefära låter hur bra som helst!

    Kanske dags att boka några flaskor då.. om citrus och ingefära inte visar sig passa för glögg så kan man ju iaf beundra flaskan :D

    SvaraRadera
  2. Håller med om att flaskan är fantastiskt vacker. Det är lite av det här svenska, rena över det hela. Precis i min smak :-)

    SvaraRadera
  3. Öhm Yuzu!?!?
    Hoppas den är riktigt god iallafall.
    Jag gillade den som smakade saffran. Den kunde man dricka både varm och iskall som typ dessertvin. Mums!
    Nu längtar jag till jul, tack för den Iris ;)

    SvaraRadera