onsdag 5 september 2012

Digitalt rytande

 Det är faktiskt bara några timmar kvar tills jag kommer sitta och lyssna på två otroligt inspirerande kvinnor, sitta jämte andra peppade och hungriga bloggare som suktar efter något mer. Att få erkännande för den tid och kärlek de lagt ner på sitt skrivande, och de förtjänar vi alla. Jag är så taggad att överhuvudtaget bara sitta och ta in de positiva energierna som kommer finnas i rummet (jag vet lite flum, men eller hur?!).

 Annakarin Nyberg är forskare, föreläsare och författare till boken Digitalt Entreprenörskap som tar upp hur kvinnliga bloggare i allt större utsträckning ger sig ut i den mansdominerade entreprenörsvärlden. Otroligt peppande läsning om kvinnor som aldrig haft en tanke på att starta eget fattar modet och tar det stora klivet. Inspirerande är vad det är. Starka känslor av girl power sköljer över mig och jag vill bara ryta till av stolthet och heja på alla kvinnorna.
solidaritet är kanske vad den känslan heter. 

Clara Lidström driver bloggen Underbara Clara som jag egentligen tar för givet att de flesta av er känner till Denna kvinna som till och med är året yngre än mig (min felaktiga fördom mot framgångsrika människor är att de är äldre än mig..) har en av sveriges absolut största bloggar, och hon förvaltar sitt forum med omsorg. Clara är en förebild för många unga kvinnor och bloggen får en otrolig tyngd när Clara emellanåt ryter till, om det så handlar om feminism, politik, familjeförhållanden eller mänskliga relationer så visar hon att man ska uttrycka sina åsikter och uppmuntrar sina läsare att tänka till lite extra. Med tanke på att bloggen i stor utsträckning handlar om mode, inredning och familjeliv så känns det som hon har hittat en unik nisch med sitt rytande mellan brödbaken.

Så en författare som peppar kvinnliga entreprenörer, en bloggande entreprenör som ryter till åt folket och ett rum fullt med bloggare som är taggade till tänderna. 

Jag tror att jag kommer trivas i den skaran. 

Men, nu till den viktiga frågan. 
Vad ska jag ha på mig?

4 kommentarer:

  1. Åh vad roligt, den föreläsningen hade jag också velat lyssna på!

    SvaraRadera
  2. Spännande, hade gärna lyssnat på den föreläsningen.

    SvaraRadera
  3. Jag har beställt boken och längtar tills jag har den i min hand! :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag måste lämna en rad efter mig. Så kul att läsa det du har skrivit. Fina ord. Tack!

    mvh

    Annakarin

    SvaraRadera