onsdag 19 september 2012

Att handskas med renoveringsfrustrationer

Nu fylls dagarna lite av stress tyvärr. Det är nog ganska svårt att undgå. Speciellt när det känns som att kroppen inte riktigt hänger med. Vi gör dock så gott vi kan nu, sambon och Micke målare fixar taket medan jag målar i kökslådor, packar och gör lite mindre fysiskt krävande grejer. Jag drabbades av lite renoveringsfrustration när Micke målare påpekade att jag målade med finish direkt på snickerier, och inte hade grundat.. Där hade vi en grej jag inte visste, så det blir lite jobb jag får göra om en gång till. Men men, det är så man lär sig. 

Jag känner mig lyckligt lottad att jag inte har sinnelag för ältande. Jag suckar och deppar i en stund när det går fel, men nu en stund senare så känns det lugnt igen. Huset kommer inte rasa på grund av felmålade köksluckor, och framför allt så kommer jag må mycket bättre om jag väljer att ta det hela med en klackspark. 
Så jag väljer lycka framför gnäll, positiv energi ersätter den negativa 
och världen blir en mycket mysigare plats att leva i.

4 kommentarer:

  1. Det låter som om du är en go positiv person. Klart det blir fel ibland och man får göra om men det är ju inte hela världen. Bara det blir blankt som min polerlärare brukade säga. :)
    Lycka till med fortsatta renoveringen!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att du kan se positivt i allt det stökiga. Stort lycka till med fortsatt renovering!

    SvaraRadera
  3. Hmm.. det är inte lätt det där med målning.. Jag är en sådan som vill att det ska bli färdigt snabbt, jag ser den färdiga väggen eller stolen innan ens färgen kommit på. Och att då vara sambo med en målare som pratar om spackling, slipning, spackling igen, slipning igen, målartvätt, grundfärg, och några strykningar av den "riktiga" färgen, ja det kan vara något frustrerande.. :-)
    Ska bli skoj att följa din renovering!
    Marlene

    SvaraRadera