onsdag 12 september 2012

Dressa upp och tona ned: Tweedbyxan

 Jag kan erkänna det, i min garderob hänger det kläder som jag aldrig använder. I det stora hela så hänger där ganska många plagg, men jag går ändå oftast och suckar över att jag inte har något att ha på mig.. Igår kom jag fram till att den ekvationen inte riktigt gick ihop. Så nu har jag gett mig själv i uppdrag att hitta sätt att bära alla mina plagg både uppdressat och nedtonat, och fota dem så jag har bildbevis. Tanken är att jag kan hänga upp bilderna i garderoben sen så att jag har en överblick över lite möjliga kombinationer. För att göra det lite extra utmanande ska jag börjar med de plagg som jag verkligen aldrig använder.

Först upp:
Ett par höstiga tweedbyxor med pressveck som köptes för ganska många år sedan på Vero Moda (tror jag) som är mycket sparsamt använda.
Grafiskt nedtonat: Helt galet gammal top ifrån HM, scarf köpt i Thailand och ballerinor från London.
Klassiskt nedtonat: Skor, Skjorta och bälte Ellos, kofta Gina tricot.
Färgglatt nedtonat: Top New Yorker, kavaj HM, Ballerinor ifrån någonstans i London..
Propert uppdressat: Linne Gina Tricot, Kavaj HM, Skor Michael Kors från La Lujo. Allt utom skorna har ett par år på nacken.
Festligt uppdressat: Top HM, örhängen Indiska, skor Scorett. Bullen i håret är gjord med hjälp av en strumpa :)
(Ni får hemskt gärna ignorera stök, flyttlådor och märkliga miner på bilderna, det kan inte hjälpas..) :)

Nu är mina ursäkter borta i alla fall. Om byxorna ska stanna kvar i garderoben så måste de användas.
och nu vet jag ju hur :)

1 kommentar:

  1. Aha, vilken bra idé!!! Väldigt snygga kombinationer :-)

    Visst är det väl konstigt när garderoben är fylld till bristningsgränsen och ändå har man inget att ta på sig...

    Kram

    SvaraRadera