söndag 30 september 2012

Gårdagens babyshower

 Ja hela dagen igår gick för min del ut på att pyssla ihop girlanger med moln och droppar som skulle passa till babyshowerns lite gulligt höstiga tema. Då en flicka ska födas i november kändes regnet som en passande dekoration :)

 All tråd som användes var tandtråd, tips! Den håller bra och du får 30 meter för en tjuga (och den luktar rätt fräscht också vilket inte är dumt).

 Maten ordnade Carina, och det gjorde hon riktigt bra. Det blir aldrig fel med tacos! Jag hade kunnat äta det varannan dag tror jag utan att tröttna, med massor av guacamole och riktigt het sås.. mmm, jag blir sugen på lite mer redan idag :)

Till efterrätt blev det vackra cupcakes som Carina bakat och jag fotade dem bara med ajfånen då jag var för upptagen med att äta för att ta fram systemkameran. 

Vi hade även lite lekar, som att mäta magens omkrets (där sambon vann en öl!) och charader (där mitt lag vann! Tjoho!) som alltid gör mig så där galet tävlingsinriktad och peppad :) 

Allt som allt en väldigt lyckad babyshower! Det är ju kanske inte det vanligaste här i vårt avlånga land att hålla babyshowers, men jag tycker verkligen det är en tradition som ska anammas mer. Ett par som ska ha barn förtjänar att skämmas bort och överösas med presenter innan det är dags för den stora dagen som leder till ett helt nytt sätt att leva. Det är lite olika hur man brukar göra, ofta är det bara kvinnor på babyshowern, men vi valde att ha med män också, eftersom vi kände att både Sanna och Martin som snart får sin flicka har glädje utav att bli firade, och att fira bulan :) 

Så babyshower alltså. Mer av den varan tycker jag :)

Det blev även cupcakes till frukost idag. 
Lyxfrukost alltså. 
En riktigt bra start på en vacker söndag :)

1 kommentar:

  1. Vad mysigt med en babyshower för den blivande mamman! Det såg ut att vara en lyckad sådan, himlans massa fint och smarrig mat.

    SvaraRadera