tisdag 25 september 2012

Den trivsamma virrigheten

Bild: Sköna hem
Det känns lite virrigare än vanligt i mitt huvud just nu, på ett bra sätt. Det är mycket att göra i huset, jag försöker färdigställa köksmålandet medan sambon kontaktar byggfirmor som kan tänka sig ta sig an vår gästtoalett (som ska bli större och få en dusch, så huset får två badrum istället! Lyxigt!). Det blev lite mer akut att göra något åt badrumssituationen då det utöver att bara vara väldigt gammalt och slitet även läcker vatten från något rör under badkaret, hanterbara mängder just nu, men det kräver att vi tar tag i situationen helt enkelt.

Så det är just så det ligger till. Vi har inget internet (förutom 3G) eller tv kanaler på minst två veckor, överallt är där lådor med grejer som vi inte hittar, det läcker vatten när vi duschar, det är färgstänk på vardagsrumsgolvet och insidan av köksskåpen är inte färdigmålade så jag kan inte packa upp något där. 

Men jag är ändå glad och nöjd faktiskt. Jag trivs med virrigheten, det är ju ändå bara tillfälligt.
Det är som att livet testar hur mycket man kan hantera,
och jag känner att vi får ganska höga betyg när vi tar problemen med en klackspark. 

3 kommentarer:

  1. Heja heja! Jag är sjukt imponerad av allt ni gör!

    SvaraRadera
  2. Allt låter hur underbart som helst. Detta fixar ni, kanske inte på ett kick, men ni gör det. Ganska snart, tror jag, ni är unga och då går det fortare. Själv kämpar jag/vi sedan två år tillbaka med våra ideer coh ambitioner! Oj, vad det är trögt just nu, men det går framåt med stora steg just nu faktiskt. Bara det,
    Det är bara min stackars blogg som skriker efter luft och hjälp, men det kommer. Snart.
    Lycka till med ert hus. Jag ser fram emot att få läsa mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nog gå i vågor, man kan ju inte göra allt på en gång. Sålänge man vet vad man har gett sig in på så löser sig nog det mesta!

      Lycka till med era idéer, och med bloggen! Sparka igång den bara :)

      kram /iris

      Radera