söndag 30 september 2012

En känsla av husägarskap


 Idag har det känts som jag äger ett hus. Det är lite märkligt att känslan kommer såhär lite i efterhand, men eftersom jag har varit så upptagen den senaste veckan så har jag knappt hunnit packa upp något eller pynta alls. Idag blev det dock lite ändring på det eftersom jag idag kunde känna mig helt ledig! Första dagen på länge som jag kände att jag kunde vakna utan att ställa klockan (och då blir det strax efter kl 8 tydligen..) och sitta länge med en kaffekopp i handen och fundera över hur jag ska ta tag i detta fina ruckel vi nu äger. 

En bild på mig i full färd att demolera ett träd känns som ett passande bidrag till Fabrikens söndagsbild.
Resultatet av denna söndagen är alltså att det numera inte hänger en endaste gren över taket på varken garage eller hus, garagetaket har fått en temporär lösning på problemet med ett läckande tak med hjälp av en enorm presenning, alla kökshyllor, kökslådor och en del av köksstommen har fått någon slags färg på sig, två maskiner tvätt har till och med hängts upp och vi har ätit hemlagad mat för första gången på länge (kan nämnas att det var sambon som gjorde mesta delen av arbetet med tak och grenar, jag mest provade på och poserade för kameran för att se lite cool ut). 

En väldigt produktiv söndag alltså, vilket nog är att föredra när man har ett hus.
Speciellt när man har ett ruckel :)

1 kommentar: