måndag 3 september 2012

Kvinnan som kunde tala med lampor

 I helgen hann vi med ett besök på Ikea. Det var inget spännande egentligen då vi bara var på jakt efter glödlampor, men inne på lampavdelningen får jag syn på dessa godbitar som talar till mig på ett språk som bara vi förstår. Hektar heter de båda, och de berättade att de ville bo hos mig. Faktiskt. 
Bilder från Ikea Livet Hemma
Jag smekte med handen över den matta ytan, och förklarade med sorg i rösten att det ännu inte fanns plats till dem. De förtjänar bättre än att bo ibland renoveringsdamm och flyttkartonger, så de får stanna kvar på Ikea sålänge tills vi är redo att ta emot dem. 
Då tar vi emot dem med öppna armar.

Båda de vackra ljushuvudena förstod, om än lite motvilligt. 
'Vi ses snart igen' hörde jag en av dem viska. 
'Vi ses' sa jag, 
och stegade långsamt mot snabbkassorna..

2 kommentarer: