söndag 16 september 2012

Gårdagens härligheter

 Här följer då en bildkavalkad med lite fler bilder än vad Fru Sederblad rekommenderade att man skulle ha per inlägg. Men ibland är det så. Gårdagen var fantastiskt rolig, och det är så roligt att träffa alla dessa likasinnade kvinnor som är peppade på entreprenörskap, bloggar och att heja på varandra på den resan. Så att sålla bland bilderna var svårt. Men jag kastade dem som inte var bra så nog har jag lärt mig ett och annat :)

 Bloggdagen började vid lunchtid efter att jag stått på morgonen och lagat cirka nio liter daquiri-liknande drinkar i portionsstorlek till hela kalaset (och lite till). Väl på tåget delades det ut snacks till höger och vänster då både Nicole och Katarina hade tilltugg med som passade ypperligt till en tidig cocktail.

 Vi blev till slut ganska många när alla kommit på tåget också. Även de som hoppade på fel tåg och sen fick hoppa av i lund och hoppa på igen.
 När vi väl kom fram till hotellet fick vi lite champagne och snittar och kunde sitta i mjuka små bås (som jag vill bygga i hallen!) och mingla lite sofistikerat. 

 Så började föredragen. Emma som arrangerade kalaset pratade om hur hon tänker kring sin blogg och hur hon tänkte när hon startade den. Mycket pepp snack om att inte vara så jäkla tacksam och att faktiskt säga att man är bra på det man gör, vilket jag tycker är så viktigt att kvinnor gör, och att kvinnor hjälper varandra att göra i den mansdominerade entreprenörsvärlden. Heja oss liksom :) 

Emmas mentor Rolf från Svenskt näringsliv berättade om kvinnligt entreprenörskap ur ett historiskt perspektiv och att lönegapen faktiskt börjar vända på nåt ställe i usa och det kan ju inge lite hopp kan jag tycka. Sen kom Tina som driver företaget InvivoPlay (som jag måste prova på!) och berättade om sin inspirerande resa från att vara kändis i Slovenien till att bli entreprenör i Sverige.

Till sist var det Fru Sederblad som jag missade att fånga på bild då jag mest fotade hennes presentation och bildredigeringstips. Jag tycker själv att jag är rätt bra på det med redigering, men jag lärde mig verkligen ett och annat som förhoppningsvis ska öka prestandan här på bloggen lite (genom att inte ha så svåruppladdade bilder då alltså).

 Lite då och då blev det tävlingar och massor av fina priser delades ut till andra än mig (attans..) och vid ett tillfälle stod hela publikhavet och vände upp och ned på sina stolar, vilket kan tyckas vara lite udda. 

 Sen var det middag och tyvärr satt vi lite utspritt, vi hade gärna kunnat sitta många tillsammans för att träffa så många som möjligt. Men jag kan ändå säga att jag tycker att jag hamnade vid det bästa bordet :) Där träffade jag min nya revisor Emelie, en Lekkär Paulina, en Katarina som föll på golvet (som man gör), brudklänningsentusiasten Anna och Jenny som fick den sista vinsten som bestod av världens snyggaste handskar som vi alla ville sno.

 Och så fick jag världens bästa förrätt. Det är ju nog det bästa jag vet, chevreost. Jag hade kunnat hålla föredrag om bara det. Jag ska återskapa detta ikväll tänkte jag.

 Och där satt vi, på Clarion i Helsingborg, tills musikunderhållningen började spela och vi kände att även om det var fint så var det kanske lite efterfestskänsla över det hela. Så istället satte vi oss på en parkbänk och drack hemmablandade daquiries och skrattade åt folk som hoppade ur bilar. som man gör. 

En fantastiskt bra dag och kväll alltså. 
och jag har inte ens nämnt min goodiebag.
Den får nog ett helt eget inlägg.

5 kommentarer:

  1. Jag säger bara, galet kul hade vi. Tänk att få vara 16 år igen ;O)

    Kram! /Katarina tvillingmamma

    SvaraRadera
  2. Jag måste ha varit blind. För jag såg inte dig. Iof var det mycket folk, men tyckte ändå jag försökte titta på alla och se vilka jag kände igen. Haha. Men det var en väldigt trevlig tillställning.

    Kram // Tess.

    SvaraRadera
  3. Haha, ja vilken dag. Och det verkar som om man missat något när man rusar iväg till tåget så tidigt. Drinkar på parkbänkar låter ju lyckat! :) Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken dag, så jäkla roligt jag hade! Och det blev en ny blogg, som kändes mer som jag. Föresten, maila mig på: emelie.nilsson@yahoo.se om ditt lilla företags problem.

    /Din revisor ;-)

    SvaraRadera
  5. TACK för härligt sällskap och en mycket trevlig dag och kväll.
    Nu ser jag fram emot att följa er flytt.

    Kram/Jenny R

    SvaraRadera