måndag 17 september 2012

En renoveringsförklaring

En liten skymt av gästtoaletten får ni nu. Det som innan var skrikigt röd och rosa är numera vitt och lugnt. Ljust, fräscht och oerhört skönt. 

Idag har fick luggansningen vänta då köket i lustiga huset hade lite högre prioritet. Taket är nu vitt och insidan av köksskåpen börjar bli gråa. Det är det sista som är det roliga, helt klart. När förarbetet (det tråkigaste men viktigaste!) som består av minst sjuttio procent av arbetet är färdigt, och det bara är finliret kvar. 

Det är det som renoveringen är för mig. 
Hemskt jobbig och svettig, krångligt och problematiskt. 
Jag bidrar med blod, svett och tårar för att belönas med slipdamm i näsborrarna. 
Men sen;
Det är som magi som man själv skapat. 
Mina händer förvandlar ett ruckel till mitt egna palats.
få saker kan slå den känslan.
 

4 kommentarer:

  1. Heja dig!! Hoppas man får komma och få sig en titt....

    Kramar
    Stöket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja självklart! Det blir massor med fina fester där sedan :)

      kram på dig

      Radera
  2. Jag känner igen dina tankar och känslor gällande renovering.. både de dåliga och de bra! Vilken tur att man efter ett tag inte längre kommer ihåg allt det tunga. Det man ser är hur fint man fått det :)

    SvaraRadera
  3. Lycka! Ni verkar ju att komma någon vart i renoveringen. Härligt.
    Vår renovering har "gått i stå" Tyvärr. Nu är det mest såhär: det tar vi sen, inte nu, det får vänta tills nästa år, osv. osv. Kul och inspirerande att se dina bilder. Lycka till med flytten på lördag. Den kommer alldeles säkert att gå som smort.

    SvaraRadera