måndag 24 september 2012

Ett rum för bara kläder

 Tanken hos mig var egentligen att kläderna skulle bo i garderoben som hör till sovrummet, men när vi väl var på plats i huset blev det ganska uppenbart att det skulle vara svårlöst. Vi har lite paxen garderober från ikea som inte på något vis hade kunnat tryckas in i det lilla skrymslet, och då vi ville få bort garderoberna från vardagsrummet så flyttades de till rummet som vi ända fram tills nu kallat för gästrummet. 

För nu är det inget gästrum längre. Det är klädernas egna rum. Det är min egen walk in closet, och jag blir nöjd och lycklig av bara tanken.

Fondtapeten i rummet (som förmodligen suttit där sedan 60 talet) är en av mina favoriter. Lite fulsnygg sådär med lite Mad Men vibbar. I alla fall så är den perfekt till en spontan klädkammare, numera mitt favoritrum.

4 kommentarer:

  1. Underbart! Jag är väldigt nöjd med min walk in closet också, efter att ha bitt i en etta med begränsade förvarningsmöjligheter.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar tapet! :D Min dröm en walk-in... men vi får väl se hur det blir i framtiden. :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker tapeten var underbar! Kul att ha något unikt :)

    Kram Justina

    SvaraRadera