torsdag 13 september 2012

Ordbrist och partytågvagnsdrinkar

jag står och försöker få rätt på håret i vinden när jag så galant står där ibland alla solrosor, som man gör. Klänning härifrån och bootsen från sjuttonhundrafrösihjäl eller nåt.
Jo men idag blev en sån där dag där orden inte riktigt kom fram. De finns ju som vanligt inuti mig, men då och då är det precis som att de väljer att stanna där och mogna lite, tills de är redo att skrivas.

Så ikväll ska jag vila axlarna, hjälpa sambon packa inför en fiskehelg och försöka lista ut hur jag ska göra strawberry daquiries (ellerhurdetnustavas) till en hel drös med bloggande kvinnor som ska serveras på något fyndigt sätt i en tåg(party)vagn utan att spillas ut. Några tips?

För helgens mat- och drick-inspiration tipsar jag er att kika här och dö litegrann (på ett bra sätt såklart) av ögongodis och drinksug.

4 kommentarer:

  1. Tack för ett härligt inlägg. Jag har sedan en tid tillbaka följt dig och dina tokiga bloggväninnor. Ni är ta mig fan inte kloka någonstans! Helt underbart suveräna och jag syftar givetvis på; att vara någons fru, den enarmade banditen, livets stök och stil, fru Sederblad mm. Mama Mia vad ni gör min dag!Jag skulle så mycket vilja vara med i Hbg, men jag har sedan en tid tillbaks tackat ja till en Mexikansk afton och det skulle vara mycket dålig stil att lämna återbud nu. Jag får läsa era bloggar efter Hbg som med all säkerhet kommer att bli Super. Jag för söker att få igång min "nästan döda blogg" den drar djupa suckar just nu, men jag jobbar på att skärpa mig. Yes, jag skärper mig jättmycket, men där finns megamycket att göra för att den stackarn ska få läsare, men som sagt, den på G, jo det är den! Ha nu en underbar träff i Hbg. Och du, vad jag skulle vilja vara med på en av era luncher, fotograferingar och andra alldeles vansinigt roliga upptåg! Bara få vara där, sitta, stå, skratta och skratta! Oh my God.

    SvaraRadera
  2. Kanske använda termosar??
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  3. Ojoj, vad det kommer bli livat på tåget!! Ska bli så kul att få träffa alla er härliga tjejer =) Efter ditt inspirationstips tror jag nog att jag får ta och baka lite muffins till partyvagnen.

    /Emelie

    SvaraRadera
  4. Oj vad fin underbar bild!! Löve it!

    SvaraRadera