söndag 2 september 2012

Ett nedpackat hem

 Denna morgon sitter jag med kaffet i handen och förbereder mig mentalt inför dagen, inför veckan, inför den kommande tiden som kan bli lite hektisk med renoveringar, packnig, flytt, föreläsning, bloggdag och flyttstäd... (och nej jag anlitar inte en städfirma, vill man ha det gjort rätt får man göra det själv). Det är vad som ska hinnas med denna månaden, gärna på några veckor. 

  Det känns märkligt att allt jag äger ska packas ner i kartonger, att inte få titta på mina saker som jag omsorgsfullt placerat på just sitt ställe. Visst är det bra dock. En hel del kommer rensas ut, och det är så bra för själen. Men nu känns det mest märkligt.

 Idag ska vi till huset och se en förvandling. Bajsbruna tak ska bli vita, och jag tror det blir lite av en "halleluja moment".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar